RSS

Langkah Pertama Dalam IM

Salam Hormat hk,

Saya berharap hk dalam keadaan yang sentiasa sihat
sejahtera terutama sekali dalam menempuh hari-hari hk
sebagai seorang Internet Marketer.

Pada email kali saya akan berkongsi mengenai langkah
pertama dalam penglibatan kita sebagai seorang Internet
Marketer.

Sebelum saya teruskan perkongsian pada kali ini,
suka untuk saya memberitahu hk bahawa sebelum saya tulis
email ini saya telah pun mengambil kira latar belakang atau
background para subscribers PanduanPLR.com yang lain.

Saya telah dapati subscribers bagi PanduanPLR.com
bukan hanya terdiri dari kalangan IM yang sudah berpengalaman
tetapi ada juga yang masih boleh dikatakan baru dalam industri ini.

Sebab itu saya rasa ini adalah menjadi tanggungjawab saya
untuk berkongsi berkenaan perkara asas seperti ini. Jika hk
terdiri dari kalangan yang sudah lama bergiat dalam IM ni rasanya
tak salah kan kalau peruntukkan masa 5 minit je untuk membaca
email saya ini. Mungkin boleh jadikan ia sebagai 'refreshing session'.

Kepada yang baru saya mengucapkan anda selamat datang
ke industri IM ni.

Baiklah, mari kita mulakan perbincangan kita....

Dalam apapun yang kita ceburi memang tak dinafikan ilmu
lah perkara pertama yang perlu kita cari. Kita tak boleh nak
terus-terus 'terjun' ke dalam sesuatu bidang itu jika kita masih
baru. Ilmu pertama yang harus kita cari ialah ilmu asas.
 
Jika di dalam Internet Marketing, ilmu asas IM lah yang menjadi
langkah pertama untuk kita pelajari.

Ilmu asas yang saya maksudkan ialah, hk perlulah
mengenal pasti 'overall picture' atau 'helicopter view'
dunia Internet Marketing itu.
 
Dalam bahasa Malaysia ia bermaksud hk perlu
mendapatkan gambaran secara menyeluruh mengenai
IM itu pada amnya.

Mengapa pentingnya untuk kita mendapatkan 'overall picture'
itu mudah. Ini bagi meningkatkan tahap pemahaman kita
nanti apabila kita mempelajari sesuatu bidang itu dengan
lebih mendalam seterusnya mempraktikkannya.
 
Dengan ilmu asas seperti ini, bila suatu ketika nanti agak-agak
kita macam dah lost (sy pernah alami keadaan ini) kita
akan tersedar semula dan tetapkan semula haluan
kita ke destinasi yang kita impi-impikan.

Dapatkan gambaran umum, barulah selepas itu kita pergi
bidang yang lebih khusus.

Setelah hk sudah pun mengenal pasti 'overall picture',
barulah hk cuba kenali model-model perniagaan dalam
dunia IM ni. Setiap model mempunyai ciri-cirinya yang tersendiri.

Dan akhir sekali setelah kita kenali 2 perkara di atas barulah
hk buat dan tetapkan pilihan, jalan mana atau peluang
yang mana satu hk akan pilih untuk di usahakan dalam
membina perniagaan internet hk yang sebenar.

Oleh itu, berikut saya rumuskan apa yang perlu
hk cuba fahamkan terlebih dahulu buat masa ini :

1. Fahami overall picture dunia IM itu sendiri
2. Kenali model-model perniagaan dalam dunia IM
3. Tetapkan pilihan peluang penjanaan wang di internet untuk
    hk bergiat lebih serius

Cukup setakat itu perkongsian saya pada email kali ni...nantikan
email saya yang akan datang kay....





 
Sahabat Digital Anda,
Khairul Hazwan
 

ps : saya lebih gemar berkongsi sesuatu itu sedikit demi sedikit.
Sebabnya sy kalau boleh tak nak hk mengalami satu sindrom
yang dinamakan sindrom 'Information Overloaded'
 
pss : seperti biasa, saya amat mengalu-alukan reply email
daripada hk jika ada apa-apa pertanyaan. Jangan segan silu
untuk me-reply ya :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Minden Heights, Gelugor, Penang 11700, MALAYSIA

To unsubscribe or change subscriber options visit:
http://www.aweber.com/z/r/?jAzsbJxsLLQsHIxsbIwMzLRmtCzszJxsLBw=

0 ulasan:

Preview

Finally, you've found a website that gives HONEST information about making money on the Internet, and shows you how to avoid the common Internet money making scams that are plaguing cyberspace. If you're looking for a get-rich-quick scheme, you won't find any information like that here. There's no such thing as "getting rich quick" on the Internet and if anyone has told you it's possible, they're lying to you. After earning a nice income on the web since 1998, I can show you what works and what doesn't. These articles below will provide good insight on how to experience your own online success. Enjoy.

"Orang berlari, sedangkan anda tiada kaki, adalah tidak bijak untuk anda cuba juga berlari, sebaliknya jadilah seperti sang kura2, bergerak mengikut kapasiti yang ada, yang penting.. SAMPAI!"
 
Copyright 2009 Helmi Kimsui Menulis.. All rights reserved.
Free Blogger Templates by DeluxeTemplates.net
Wordpress Theme by EZwpthemes