RSS

Bagaimana Helmi Menyemai Benih Motivasi Sebagai Seorang Blogger?

Salam,

Apa khabar minggu ini?Mesti pelikkan kerajinan saya menghantar email
pada minggu ini. Biasanya memang susah untuk lihat email saya di dalam
inbox anda. Hehehe...

Email saya kali ini ingin berkongsikan bagaimana bibit-bibit cinta
saya bersama Wordpress,blogspot,tblog dan pelbagai lagi platform
blogging yang telah saya guna pakai selama ini.

Platform pertama yang saya kenali ialah Wordpress kemudian saya di
rujuk kepada tblog oleh rakan IM, K.G dari internetmelayu.com. Semasa
itu beliau sendiri tidak mempunyai blog Wordpress dan menggunakan
XsitePro. 2 perkara yang telah didedahkan oleh K.G kepada saya ialah
tblog dan juga XsitePro.

Ketika itu Wordpress masih mentah,namun kementahan itulah yang menarik
perhatian saya untuk terus mendalami platform tersebut. Demi mendalami
platform itu saya perlu mendalami dan menjiwai diri sebagai seorang
blogger. Satu term yang agak asing disebut ketika itu, especially bila
saya lewat ke kelas kerana sibuk menjiwakan diri sebagai blogger.

Untuk menyemai benih motivasi sebagai seorang blogger ianya tidak
cukup dengan membina,menjana trafik dan mendapatkan pendapatan dari
blog tersebut. Tidak dapat dinafikan kebanjiran blogger sekarang
dimotivasikan dengan nilai ringgit ataupun $$$ dan paling kurang
menyenangkan golongan blogger sebegini datang dari golongan Melayu
dan dalam tempoh kurang 2 tahun golongan ini akan lesap kerana tidak
mampu menggapai impian mereka. Ya..Buat duit dari blog.

Sejauh mana impian anda untuk memiliki blog? Adakah sebagai perkongsian
ataupun punca pendapatan. Malahan tidak salah untuk mengimpikan 2
matlamat ini serentak. Namun sejauh mana kah kesanggupan anda untuk
menerokai dunia blogging jauh lebih dalam? Bagaimanakah peranan anda
sebagai seorang blogger mampu membantu masyarakat sekeliling?

Oleh yang demikian,tepuklah dada dan tanya selera anda. Adakah anda
betul-betul mampu menjadi seorang blogger tegar? Jika YA..

TAHNIAH!..dan semoga 10 tahun akan datang anda kekal sebagai blogger.

Dikesempatan ini, saya ingin bertanyakan pendapat anda.Adakah anda
akan hadir jika saya mengadakan sesi blog mastermind secara PERCUMA
disekitar Selangor/KL? Saya nantikan jawapan anda :)

Ikhlas
Catzer

p.s-sesi blog mastermind ini bukanlah aktiviti rasmi.
p.s.s-Ada 10 hari lagi sebelum saya outstation, diharap mereka yang
memerlukan sebarang bantuan sila rujuk saya secepat mungkin.

Profit Internet Solutions, No 31 Jalan Bubu 19/27 Seksyen 19, Shah Alam, Selangor 40300, Malaysia

--
To unsubscribe visit:
http://getresponse.com/unsubscribe.html?x=a62b&m=V00g&s=SsmFv&y=r&

To change your contact details visit:
http://getresponse.com/change_details.html?x=a62b&s=SsmFv&y=v&

0 ulasan:

Preview

Finally, you've found a website that gives HONEST information about making money on the Internet, and shows you how to avoid the common Internet money making scams that are plaguing cyberspace. If you're looking for a get-rich-quick scheme, you won't find any information like that here. There's no such thing as "getting rich quick" on the Internet and if anyone has told you it's possible, they're lying to you. After earning a nice income on the web since 1998, I can show you what works and what doesn't. These articles below will provide good insight on how to experience your own online success. Enjoy.

"Orang berlari, sedangkan anda tiada kaki, adalah tidak bijak untuk anda cuba juga berlari, sebaliknya jadilah seperti sang kura2, bergerak mengikut kapasiti yang ada, yang penting.. SAMPAI!"
 
Copyright 2009 Helmi Kimsui Menulis.. All rights reserved.
Free Blogger Templates by DeluxeTemplates.net
Wordpress Theme by EZwpthemes